Bereiken, beroeren en binden

De uitdaging

Dé marktleider op sportgebied, met 140 vestigingspunten in Nederland en onderdeel van een wereldwijd netwerk van sportspeciaalzaken in 25 landen, stond voor de volgende uitdaging: teneinde haar bedrijfsdoelstellingen te kunnen realiseren, acht het bedrijf het noodzakelijk de relatie met haar klanten te verdiepen en te versterken.

De oplossing

AC&C inventariseerde de beschikbare en gewenste klantengegevens en ontwikkelde op basis van deze inzichten het complete loyaliteitsprogramma. De hieraan verbonden klantenkaart (met chipfunctie) is niet alleen het gezicht van het programma, maar ook de sleutel om toegang tot het programma te verkrijgen. AC&C richtte de database in en voerde hierop analyses uit met als doel het klantgedrag in kaart te brengen. Daarnaast werden selecties van mailbestanden gemaakt van klantenkaarthouders. print en verstuurt alle direct mailings, ontwikkelt (DM-) campagnes en een unieke ‘reislijn’ waarbinnen specifieke sportreizen zijn te boeken. Alles met het doel de meerwaarde en continuïteit van het loyaliteitsprogramma te waarborgen. Met de succesvolle introductie van het database gedreven, geïntegreerd loyaltyprogramma op basis van de klantenkaart, is het bedrijf in staat een relatie aan te gaan met een groot en belangrijk deel van haar klantengroep, hetgeen ook bijdraagt aan een vergroting en versterking van de winkelformule.

Meer cases:

►Meer rendement uit marketingbudget
►Totaalconcept rond klantgedrag
►Relatie als uitgangspunt
►Wie is mijn klant en wat is zijn behoefte?
►Inzicht in markt en consument
►Uw klant beter leren kennen
►Strategische uitbouw en operationele uitvoering